Petrolboys logo
Dowiedz się jak najwięcej

Najczęściej zadawane pytania

Najlepiej szukać ofert na portalach aukcyjnych specjalizujących się w pojazdach używanych i powypadkowych, takich jak Copart, IAAI czy Manheim.

Tak, możesz to zrobić, korzystając z dostępnego na naszej stronie kalkulatora, który uwzględnia cenę zakupu, koszty aukcyjne, podatki i cło. W ten sposób przed przystąpieniem do licytacji oszacujesz finalny koszt sprowadzenia pojazdu z USA. To pozwoli uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek finansowych i lepiej zaplanować cały proces importu.

Auta z rynku amerykańskiego różnią się przede wszystkim oświetleniem (np. kierunkowskazy w kolorze czerwonym) i skalą prędkościomierza (w milach). Niekiedy wymagają drobnych modyfikacji (wymiana lamp czy niekiedy montaż europejskiej tablicy rozdzielczej), aby spełnić europejskie normy. Dzięki temu można je bez problemu zarejestrować i legalnie użytkować.

Tak, na bieżąco dostarczamy zdjęcia z odbioru pojazdu, z portu oraz po odprawie celnej. Istnieje też możliwość śledzenia kontenera, dzięki czemu możesz sprawdzać lokalizację w czasie rzeczywistym. Ponadto informujemy o postępach w przypadku koniecznych napraw.

Tak, w momencie gdy klient decyduje się na naprawę samochodu z naszą pomocą, dostosowujemy go do europejskich przepisów (m.in. oświetlenie). Dzięki temu pojazd jest w pełni zgodny z wymogami UE i może zostać bez problemu zarejestrowany w Polsce. W praktyce oznacza to m.in. wymianę lub dostosowanie lamp, kierunkowskazów i innych niezbędnych elementów.

Tak, współpracujemy z warsztatami i możemy pomóc w naprawie uszkodzonego auta z aukcji. Cena usługi serwisowej wynosi 2500 zł i nie obejmuje kosztu części zamiennych, które pokrywa klient. Zapewniamy kompleksową obsługę i koordynację całego procesu naprawy.

Tak, możemy pomóc w organizacji transportu auta bezpośrednio z portu pod wskazany adres lub do wybranego warsztatu. Koordynujemy wszystkie etapy, w tym odprawę celną i przewóz pojazdu, aby cały proces przebiegł sprawnie. Dzięki temu klient nie musi martwić się logistyką ani szukać dodatkowych podwykonawców.

Procedura licytacji odbywa się na platformach aukcyjnych, a klient ma wgląd w jej przebieg w czasie rzeczywistym. Dodatkowo istnieje możliwość telefonicznej konsultacji na żywo podczas aukcji, jednak odradzamy ten sposób ze względu na emocje, które często prowadzą do przebijania ofert i finalnego niezadowolenia. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest wcześniejsze ustalenie maksymalnego budżetu i składanie ofert w imieniu klienta.

Wiele zależy od konkretnego modelu i jego dostępności na rynku europejskim, ale wciąż można znaleźć korzystne oferty. Mimo wzrostu kosztów transportu i podatków, ceny wybranych egzemplarzy pozostają konkurencyjne w porównaniu z lokalną ofertą. Dodatkowo, import z USA pozwala na sprowadzenie rzadziej spotykanych w Europie modeli, co dla wielu osób stanowi dużą wartość.

Przy imporcie aut z USA należy uiścić cło (10% wartości), a VAT wynosi odpowiednio 21% w przypadku transportu do Rotterdamu i 23% do Gdyni. Jeśli samochód sprowadzasz „na firmę”, możesz skorzystać z procedury przesunięcia podatkowego i nie płacić VAT w porcie. Dodatkowo musisz zapłacić akcyzę (jej stawka zależy od pojemności silnika) oraz uwzględnić koszty transportu (zależne od lokalizacji), odprawy celnej (ok 500EUR).

Za samochód można zapłacić przelewem bankowym, a w przypadku chęci rozłożenia płatności na raty istnieje możliwość skorzystania z kredytu lub leasingu. Szczegóły finansowania ustalane są z bankiem lub instytucją leasingową, co może wymagać dodatkowych dokumentów. Dzięki temu można dopasować formę płatności do własnych potrzeb i możliwości.

Do rejestracji samochodu sprowadzonego z USA potrzebujesz m.in. oryginalnego tytułu własności (Title), dowodu odprawy celnej i potwierdzenia uiszczenia akcyzy. Dodatkowo wymagane są tłumaczenia przysięgłe dokumentów, a także zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym zgodnym z polskimi przepisami. Po skompletowaniu tych dokumentów możesz bez przeszkód zarejestrować pojazd w urzędzie.

Umowę najczęściej podpisujemy przed podejściem do licytacji, aby zabezpieczyć interesy obu stron i jasno określić zasady współpracy. Zawiera ona informacje o kosztach, prowizjach, terminach, warunkach transportu i odpowiedzialności. W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy klient chce licytować auto „na już”, możemy działać elastycznie.

Kaucja jest wymagana przed przystąpieniem do licytacji – dlatego warto ją wpłacić z wyprzedzeniem, jeśli liczymy się z szybkim działaniem. Po zakończeniu procesu importu rozliczamy ją z końcowej faktury. W przypadku braku zakupu może zostać zwrócona lub – za zgodą klienta – wykorzystana przy kolejnych licytacjach.

Proces zaczyna się od ustalenia budżetu, przygotowania kosztorysu i wyszukania auta na aukcjach. Po zakupie organizujemy transport, odprawę celną i dostarczenie pojazdu do Polski pod wskazany adres. Następnie przekazujemy komplet dokumentów potrzebnych do rejestracji, ewentualne naprawy są opcjonalne i zależne od ustaleń.

Zwykle masz do 2 dni robocze na dokonanie płatności po wygranej licytacji, choć zasady mogą różnić się w zależności od konkretnej aukcji. Najlepiej jednak opłacić samochód jak najszybciej, aby uniknąć ewentualnych dodatkowych kosztów lub utraty prawa do zakupu. W przeciwnym razie możesz zostać obciążony karą, a nawet stracić wpłaconą kaucję.

W przypadku niepowodzenia w licytacji kaucja może zostać zwrócona lub – za zgodą klienta – przejść na kolejne wybrane auto. Zgodnie z umową, zwrot środków realizujemy maksymalnie w ciągu 14 dni od zakończenia danej aukcji. Dzięki temu masz elastyczność w wykorzystaniu wpłaconej kaucji zgodnie ze swoimi dalszymi planami zakupowymi.