Petrolboys logo
Dowiedz się jak najwięcej

Najczęściej zadawane pytania

Najlepiej szukać ofert na portalach aukcyjnych specjalizujących się w pojazdach używanych i powypadkowych, takich jak Copart, IAAI czy Manheim.

Tak, możesz to zrobić, korzystając z dostępnego na naszej stronie kalkulatora, który uwzględnia cenę zakupu, koszty aukcyjne, podatki i cło. W ten sposób przed przystąpieniem do licytacji oszacujesz finalny koszt sprowadzenia pojazdu z USA. To pozwoli uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek finansowych i lepiej zaplanować cały proces importu.

Auta z rynku amerykańskiego różnią się przede wszystkim oświetleniem (np. kierunkowskazy w kolorze czerwonym) i skalą prędkościomierza (w milach). Niekiedy wymagają drobnych modyfikacji (wymiana lamp czy niekiedy montaż europejskiej tablicy rozdzielczej), aby spełnić europejskie normy. Dzięki temu można je bez problemu zarejestrować i legalnie użytkować.

Tak, na bieżąco dostarczamy zdjęcia z odbioru pojazdu, z portu oraz po odprawie celnej. Istnieje też możliwość śledzenia kontenera, dzięki czemu możesz sprawdzać lokalizację w czasie rzeczywistym. Ponadto informujemy o postępach w przypadku koniecznych napraw.

Tak, w momencie gdy klient decyduje się na naprawę samochodu z naszą pomocą, dostosowujemy go do europejskich przepisów (m.in. oświetlenie). Dzięki temu pojazd jest w pełni zgodny z wymogami UE i może zostać bez problemu zarejestrowany w Polsce. W praktyce oznacza to m.in. wymianę lub dostosowanie lamp, kierunkowskazów i innych niezbędnych elementów.

Tak, współpracujemy z warsztatami i możemy pomóc w naprawie uszkodzonego auta z aukcji. Cena usługi serwisowej wynosi 2500 zł i nie obejmuje kosztu części zamiennych, które pokrywa klient. Zapewniamy kompleksową obsługę i koordynację całego procesu naprawy.

Tak, możemy pomóc w organizacji transportu auta bezpośrednio z portu pod wskazany adres lub do wybranego warsztatu. Koordynujemy wszystkie etapy, w tym odprawę celną i przewóz pojazdu, aby cały proces przebiegł sprawnie. Dzięki temu klient nie musi martwić się logistyką ani szukać dodatkowych podwykonawców.

Procedura licytacji odbywa się na platformach aukcyjnych, a klient ma wgląd w jej przebieg w czasie rzeczywistym. Dodatkowo istnieje możliwość telefonicznej konsultacji na żywo podczas aukcji, jednak odradzamy ten sposób ze względu na emocje, które często prowadzą do przebijania ofert i finalnego niezadowolenia. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest wcześniejsze ustalenie maksymalnego budżetu i składanie ofert w imieniu klienta.

Wiele zależy od konkretnego modelu i jego dostępności na rynku europejskim, ale wciąż można znaleźć korzystne oferty. Mimo wzrostu kosztów transportu i podatków, ceny wybranych egzemplarzy pozostają konkurencyjne w porównaniu z lokalną ofertą. Dodatkowo, import z USA pozwala na sprowadzenie rzadziej spotykanych w Europie modeli, co dla wielu osób stanowi dużą wartość.

Przy imporcie aut z USA należy uiścić cło (10% wartości), a VAT wynosi odpowiednio 21% w przypadku transportu do Rotterdamu i 23% do Gdyni. Jeśli samochód sprowadzasz „na firmę”, możesz skorzystać z procedury przesunięcia podatkowego i nie płacić VAT w porcie. Dodatkowo musisz zapłacić akcyzę (jej stawka zależy od pojemności silnika) oraz uwzględnić koszty transportu (zależne od lokalizacji), odprawy celnej (ok 500EUR).

Za samochód można zapłacić przelewem bankowym, a w przypadku chęci rozłożenia płatności na raty istnieje możliwość skorzystania z kredytu lub leasingu. Szczegóły finansowania ustalane są z bankiem lub instytucją leasingową, co może wymagać dodatkowych dokumentów. Dzięki temu można dopasować formę płatności do własnych potrzeb i możliwości.

Do rejestracji samochodu sprowadzonego z USA potrzebujesz m.in. oryginalnego tytułu własności (Title), dowodu odprawy celnej i potwierdzenia uiszczenia akcyzy. Dodatkowo wymagane są tłumaczenia przysięgłe dokumentów, a także zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym zgodnym z polskimi przepisami. Po skompletowaniu tych dokumentów możesz bez przeszkód zarejestrować pojazd w urzędzie.

Umowę najczęściej podpisujemy przed podejściem do licytacji, aby zabezpieczyć interesy obu stron i jasno określić zasady współpracy. Zawiera ona informacje o kosztach, prowizjach, terminach, warunkach transportu i odpowiedzialności. W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy klient chce licytować auto „na już”, możemy działać elastycznie.

Kaucja jest wymagana przed przystąpieniem do licytacji – dlatego warto ją wpłacić z wyprzedzeniem, jeśli liczymy się z szybkim działaniem. Po zakończeniu procesu importu rozliczamy ją z końcowej faktury. W przypadku braku zakupu może zostać zwrócona lub – za zgodą klienta – wykorzystana przy kolejnych licytacjach.

Proces zaczyna się od ustalenia budżetu, przygotowania kosztorysu i wyszukania auta na aukcjach. Po zakupie organizujemy transport, odprawę celną i dostarczenie pojazdu do Polski pod wskazany adres. Następnie przekazujemy komplet dokumentów potrzebnych do rejestracji, ewentualne naprawy są opcjonalne i zależne od ustaleń.

Zwykle masz do 2 dni robocze na dokonanie płatności po wygranej licytacji, choć zasady mogą różnić się w zależności od konkretnej aukcji. Najlepiej jednak opłacić samochód jak najszybciej, aby uniknąć ewentualnych dodatkowych kosztów lub utraty prawa do zakupu. W przeciwnym razie możesz zostać obciążony karą, a nawet stracić wpłaconą kaucję.

W przypadku niepowodzenia w licytacji kaucja może zostać zwrócona lub – za zgodą klienta – przejść na kolejne wybrane auto. Zgodnie z umową, zwrot środków realizujemy maksymalnie w ciągu 14 dni od zakończenia danej aukcji. Dzięki temu masz elastyczność w wykorzystaniu wpłaconej kaucji zgodnie ze swoimi dalszymi planami zakupowymi.

Co warto licytować?

Samochody do licytacji

Zdjęcie główne ogłoszenia VOLKSWAGEN ATLAS CROSS SPORT
VOLKSWAGEN ATLAS CROSS SPORT
Zdjęcie główne ogłoszenia KIA SORENTO EX
KIA SORENTO EX
Zdjęcie główne ogłoszenia JEEP CHEROKEE TRAILHAWK
JEEP CHEROKEE TRAILHAWK
Zdjęcie główne ogłoszenia ALFA ROMEO GIULIA TI
ALFA ROMEO GIULIA TI
Zdjęcie główne ogłoszenia DODGE DURANGO R/T
DODGE DURANGO R/T
Zdjęcie główne ogłoszenia RAM 1500 LIMITED LONGHORN 4X4 5'7 BOX
RAM 1500 LIMITED LONGHORN 4X4 5'7 BOX
Zdjęcie główne ogłoszenia RAM 1500 LIMITED 4X4 5'7 BOX
RAM 1500 LIMITED 4X4 5'7 BOX
Zdjęcie główne ogłoszenia CHEVROLET SILVERADO 1500 4WD SHORT BED HIGH COUNTRY
CHEVROLET SILVERADO 1500 4WD SHORT BED HIGH COUNTRY
Zdjęcie główne ogłoszenia CHEVROLET CORVETTE Z06 3LZ
CHEVROLET CORVETTE Z06 3LZ
Zdjęcie główne ogłoszenia  HYUNDAI TUCSON LIMITED
HYUNDAI TUCSON LIMITED
Warto przeczytać

Ostatnie artykuły z naszego bloga!